čtvrtek 19. dubna 2012

MUNARI

Díky Mili a jejímu blogu MontessoriDoma, mimochodem naprosto úžasné studnici nápadů využitelných především pro menší děti, jsem nahlédla do Montessori způsobu výchovy. Zaujala mě na tom spousta myšlenek a věcí, které bych časem ráda s klokánětem zkoušela (a M. sympatizuje taky), třeba zjistíme, že je to ten správný směr i pro nás.

A neměla jsem tušení, že existují i Montessori závěsné kolotoče nad postýlku, které pozornost miminka stimulují postupně, jak vyzrává jeho CNS. Když jsem si o nich přečetla, najednou mi to připadá naprosto logické a přestavila jsem si, jaký nápor na miminko musí být to, když hned po narození se na něj valí taková přemíra podnětů - barvy, tvary, zvuky, pohyby... a začíná to právě u těch kolotočů. (Proto je v dnešní době čím dál víc dětí s poruchami pozornosti?)

A tak jsem vyrobila Munari (i když trochu jinou, autorskou verzi), založený na kontrastu černé a bílé, vhodný pro děti od narození do 6 týdnů. (A chystám se na další typy.)


K dostání na našem fleru.

7 komentářů:

  1. gratuluju k takovemu peknemu mobilu, taky se mi moc libi! mne zase na tehle kolotocich pro deti prijde zvalastni, jak sjou vyrobeny - ye vsechnoco na nich visi vidi dite vlastne jenom zespodu,podstavy a bricha hracek - misto aby ty veci byly zaveseny tak, ze je vidi,jak je ma videt ... I proto se mi libi tenhle mobil tuze moc!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný mobil! Moc se mi líbí, že jedeš podle montessori:) Chtěla jsem se zeptat, je to opravdu tak, že černobílé obrázy působí na novorozeňata lépe než barevné? Tyhle jsou něžné a hezké, ale dívala jsem se na nějaké úhelníkové munari a myslím, že by mě z toho bolely oči, pokud by se to točilo :/ https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTJkRleYyVlp5eqNTIFc2nMH23Cr9aeTJT6lCGZtfOP4NrYkWSNtA já bych se toho nála, připadá mi to dost hypnotizující, zvlášť, když se to má houpat:) Shrew

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Shrew:) Ono je to dáno tím, že novorozenci špatně vidí, tak ten kontrast černá/bílá vnímají mnohem líp než barvy. B. byla tehdy z čehokoliv černobílého úplně paf:) I když ty tvoje jsou fakt hypnotizující...

      Vymazat
  3. Byl by na zakázku? Prosím, kontaktujte mne na zuzanashillanovakova@gmail.com, děkuji

    OdpovědětVymazat
  4. Moc se mi tento nápad líbí, chtěla bych si vyrobit vlastní, jak máte přichycené papírky na nitkách - prošité? nebo jen přilepené lepící páskou? Nejsem moc manuálně zručná, tak se raději ptám:) Děkuji moc za vaši radu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kartičky jsem propíchla a přilepila izolepou, zvířata jsou nalepená až nakonec. Ať se podaří!

      Vymazat