neděle 7. prosince 2014

PRO MIKULÁŠE

Společně vyrobená lucernička večer za oknem, kde ji pak následující ráno čekala mikulášská nadílka. Dlouho jsem přemýšlela, jak Mikuláše vysvětlit - nakonec jsem skončila u příběhu sv.Mikuláše a postavy čerta a anděla jako symboliky našeho nepěkného chování a toho dobrého (což si nejsem vůbec jistá, jestli jsem to podala dostatečně srozumitelně pro dvouleté dítě) a vysvětlovala jsem, že to jsou jen převlečení lidé. (I s lucerničkou jsme to pojali jako "hru na Mikuláše", neb mi nejde přes pusu, že bych jí měla tvrdit něco, co není pravda.)
B. obzvlášť zajímali čerti, tak jsme se na ně byly/i podívat naživo na pár mikulášských akcích, byla trochu zaražená, ale nebála se. Moc se nám líbila mikulášská sobota v Sonnentoru - povedený program, krásné prostory, vůně a dobroty - příští rok jedeme zase (počítají i se zázemím pro miminka)!

5 komentářů:

  1. Mohla bych se zeptat, jak se takové světélko dělá? Díky, Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to akrylovka nanášená houbičkou a na ní papírové výseky a třpytky - drží bez lepidla, když se dají hned po nahoubičkování.

      Vymazat
  2. Šlo by anděla a čerta vysvětlit jako pohádkové postavy,, které lidi chrání a odnáší do pekla? Pohádka přece není lež a zároveň každé dítě ví, že nemusí být zas tak úplně pravda... Sru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To odnášení do pekla se mi moc nelíbí kvůli zastrašování, ale proti pohádkovému pojetí nic nemám - ale myslím, že je potřeba s nejmenšími dětmi mluvit o tom, že pohádka a postavy v ní nejsou reálné. Proto se mi zdá ideální (pro nás) ta "hra" - představuju si to tak, že bude vědět, jak je to doopravdy, ale rádi s ní budeme tu hru hrát.

      Vymazat